Péntekre ígért újdonsült csillagképes sorozatunk szombatra csúszik, mivel egy előre tervezett, jelentős fordulat következett be csapatunk életében, amiről frissiben be is számolunk: holdjárónk I2-jelzésű földi prototípusa ugyanis emigrált. Egy nagy fehér autó parkolt le főhadiszállásunk, a Colabs előtt, aminek csomagterébe az egyiptomi matrjoska-szerű temetkezési technikákat szinte megszégyenítő szarkofág került: kis dobozt a nagyobba, majd a nagyobbat a még nagyobba. A dobozok legmélyén most épp téli álmát alussza holdjárónk földi prototípusa. Tegnap indult és még aznap meg is érkezett Innsbruckba, ahol rövidesen az Osztrák Űrfórum (ÖWF) munkatársai sok más robot társaságában konténerbe pakolják, majd irány Marokkó.
Ahogy arról korábban beszámoltunk – legutóbb itt – februárban holdjárónk földi prototípusa a MARS2013 szimulációs terepteszten vesz részt Észak-Afrikában, így kerül a csizma az asztalra, illetve a holdjáró a szaharai "marsi" tájra. Noha a nehéz búcsú után úgy tűnhet, hogy most aztán eljött a nagy pihenés ideje, ez nem így van. Láblógatásra nem sok idő marad, hiszen hamarosan itt vannak a februári éles „futások“, ehhez csiszoljuk a Mission Control folyamatokat, sok gyakorlással kell felkészülni a bevetésre. Michael Collins után szabadon: „A marokkói bevetés közben ugyanis nem lesz velünk egyetlen oktató sem, aki rácsapna a kezünkre, ha valamit rosszul csinálunk: élesben, hibázás esetén nincs második esélyünk.“És közben már készül is a 2. rover, amelyet az egyszerűség kedvéért az I2.5 jelzéssel láttunk el.A marokkói út bizonyos szempontból már a holdutazás kisebb próbájának is tekinthető, például hőmérsékleti szempontból: a Puli ugyanis közel egy hónapos utazása alatt gyakorlatilag ki lesz szolgáltatva az időjárás kénye-kedvének. Az őt szállító konténer az innsbrucki hidegtől kezdve a tengeri út viszontagságain át a sivatagi meleget is meg fogja tapasztalni: -10-től +40-ig bármi lehet. Dolog tehát van bőven, a fontosabb történésekről természetesen rendre beszámolunk. Addig is pár fotót mellékelünk a csomagolási munkálatokról, illetve a Puli marokkói utazásának kezdetéről.
A szállítódobozokat a Pakflatt Ltd. ajánlotta fel részünkre:A Puli holdjárót a marokkói sivatagba juttató „rakéta” első fokozata, a Bautrans Kft. egyik járműve volt.
Facebook-challenge: Fogadást kötött egymással a német Part-Time Scientists és a Puli, a magyar csapat. A tét az, hogy az ország lakosságának arányában melyik csapatnak lesz több lájkja. Úgyhogy csatlakozz facebook-oldalunkhoz! Noha jó úton haladunk, és már a nyolcezres határ a következő cél, nagyon bele kell húznunk, mert a németek sem tétlenkednek: náluk jelenleg 1,860 lájk jut 1.000 lakosra, esetünkben ez csak 0,700 - jó két és félszer több van a Part Time Scientists-nek.
Mindenkit várunk - Go Puli Go!
.... és juttasd el neved a Holdra! Holdjárónk, a Puli, már ezer forintos támogatás esetén magával viszi neved a Holdra, hogy az örök időkre ott maradjon! De a következő meteorbecsapódásig mindenképp. Ehhez csak be kell lépni a Kis Lépés Klub-ba, kisvállalkozásoknak pedig irány a Puli Indítóállás!
Ahogy arról korábban beszámoltunk – legutóbb itt – februárban holdjárónk földi prototípusa a MARS2013 szimulációs terepteszten vesz részt Észak-Afrikában, így kerül a csizma az asztalra, illetve a holdjáró a szaharai "marsi" tájra. Noha a nehéz búcsú után úgy tűnhet, hogy most aztán eljött a nagy pihenés ideje, ez nem így van. Láblógatásra nem sok idő marad, hiszen hamarosan itt vannak a februári éles „futások“, ehhez csiszoljuk a Mission Control folyamatokat, sok gyakorlással kell felkészülni a bevetésre. Michael Collins után szabadon: „A marokkói bevetés közben ugyanis nem lesz velünk egyetlen oktató sem, aki rácsapna a kezünkre, ha valamit rosszul csinálunk: élesben, hibázás esetén nincs második esélyünk.“És közben már készül is a 2. rover, amelyet az egyszerűség kedvéért az I2.5 jelzéssel láttunk el.A marokkói út bizonyos szempontból már a holdutazás kisebb próbájának is tekinthető, például hőmérsékleti szempontból: a Puli ugyanis közel egy hónapos utazása alatt gyakorlatilag ki lesz szolgáltatva az időjárás kénye-kedvének. Az őt szállító konténer az innsbrucki hidegtől kezdve a tengeri út viszontagságain át a sivatagi meleget is meg fogja tapasztalni: -10-től +40-ig bármi lehet. Dolog tehát van bőven, a fontosabb történésekről természetesen rendre beszámolunk. Addig is pár fotót mellékelünk a csomagolási munkálatokról, illetve a Puli marokkói utazásának kezdetéről.
A szállítódobozokat a Pakflatt Ltd. ajánlotta fel részünkre:A Puli holdjárót a marokkói sivatagba juttató „rakéta” első fokozata, a Bautrans Kft. egyik járműve volt.
Facebook-challenge: Fogadást kötött egymással a német Part-Time Scientists és a Puli, a magyar csapat. A tét az, hogy az ország lakosságának arányában melyik csapatnak lesz több lájkja. Úgyhogy csatlakozz facebook-oldalunkhoz! Noha jó úton haladunk, és már a nyolcezres határ a következő cél, nagyon bele kell húznunk, mert a németek sem tétlenkednek: náluk jelenleg 1,860 lájk jut 1.000 lakosra, esetünkben ez csak 0,700 - jó két és félszer több van a Part Time Scientists-nek.
Mindenkit várunk - Go Puli Go!
.... és juttasd el neved a Holdra! Holdjárónk, a Puli, már ezer forintos támogatás esetén magával viszi neved a Holdra, hogy az örök időkre ott maradjon! De a következő meteorbecsapódásig mindenképp. Ehhez csak be kell lépni a Kis Lépés Klub-ba, kisvállalkozásoknak pedig irány a Puli Indítóállás!